Ana içeriğe atla

İzmir'de Yemek Yenmeyecek Yerler III

Bazen İzmir'de yemek yiyebileceğiniz, bazen de yememeniz gereken yerleri yazıyorum. Elbetteki bu şahsi fikrim ve deneyimlerimin neticesi.

İşte böyle bir deneyimi geçtiğimiz günlerde Kemeraltı'nda yaşadım. Ben bir daha oturmakta tereddüt ederim, sizleri bilmem...



Kemeraltı'nda Ali Paşa Meydanı'nı bilir misiniz? Bir kaç yoldan tarif edeyim. Kemeraltı Polis Karakolu'ndan sola dönüyorsunuz, önünüze Kemeraltı Camii'nin meydanı çıkıyor, sağa giden sokağa giriyorsunuz ve yaklaşık 100 metre sonra önünüze bir şadırvan çıkıyor. Sağa dönerseniz eski Balık Hali, ilerleyip sola dönerseniz Kızlarağası Hanı'na çıkarsınız işte orası Kemeraltı'nın meşhur Ali Paşa Meydanı'dır.

Bu meydanda 3-4 lokanta bulunur. Manisa Kebap yapanların sayısı baskındır. İşte bankalar sokağına bakan köşe başında bulunan Doyuran Manisa Kebap'ı bir kez denemek istedim. Daha önce Meşhur Ali Paşa Dönerci'sini denemiş ve beğenmiştim.

Bir porsiyon Manisa Kebap ve bir adet piyaz söyledim.

İlk önce piyaz geldi. Gerçekten güzel bir piyazdı. Fasülyeleri kocaman, yeşili, yağı, ekşisi yerindeydi.
Ardından en basidinden düz lokanta tabağında bir pide (özel pidesi) üzerinde köfteler geldi. Tabağın %40'ı boştu. Daha doğrusu boş değildi ama servis sunumu çok kötüydü. Köftelerin lezzeti kötü değildi. Ama beni etkileyecek derecede güzel de değildi. Piyaz olmasa gerçekten lezzetli bir yemek yemeyecektim.

Esas işi Manisa Kebap olan bir yerin bu kadar özensiz bir sunum yapması fiyatındandır dedim. Maalesef yanıldım. Bir porsiyon kebap ve bir piyaz için haketmediği bir fiyatı ödedim. Çok değil ancak Kemeraltı için o kadar güzel yemeğin içinde rezil olmuş bir deneyim.

Ayranlarından içmedim ancak sunumları güzeldi. Çünkü kendi ayranlarıydı belli. Lezzeti de yerindeyse o zaman yan ürünlerden artı puan alacaktı.

Neyse bir daha burada yemek yemem diyerek bu yazıyı sonlandırayım...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sadık Bey Semtinin İsmi Nereden Gelmektedir?

Konak'tan Güzelyalı'ya giderken Vali Konağı ile Köprü durakları arasında yer alan durağın adı Sadık Bey durağıdır. Susuzdede Tepesi'nin kuzey doğusunda Türk Koleji ve Hakimiyet-i Milliye İlkokulu'nun tam arasında kalan bölgededir.  Civarda Sadık Bey'e ait bir heykel bir meydan veya bir sembol yoktur.  Peki kimdir Sadık Bey ve neden bir muhite adını vermiştir? Buyrun beraber okuyalım...

Bir Zamanlar İzmir | Palet Restaurant

Palet Restaurant, 2000'li yıllara girmeden mecburen hayatına son vermiş İzmir'e renk katan bir işletmeydi. Kordon'da Alsancak İskelesi'ni geçtikten sonra limana yakın bir yerlerde denizin üzerine kurulmuş enterasan mimarisi ile sembolleşmiş bir eğlence merkeziydi...

İzmir’in Tarihine Bir Adım Daha Yakın

Fisun Yalçınkaya, İzmir Agorasını Kazı Başkanı ile birlikte gezip Milliyet Gazetesi'nde yayınladı. Bugünkü gazetelerde yer alan haberi sizlerle paylaşıyoruz. Belki bu vesile ile her gün önünden geçtiğiniz antik kenti bir kez gezmek istersiniz. Buyrun haberi olduğu gibi alıntılıyoruz... Gladyatörlerden, gemilere Roma günlük hayatına ışık tutan graffitileri, hamamı, kent alanıyla geniş ve zengin bir antik kent olan ve Total Oil Türkiye’nin desteklediği Smyrna’yı Kazı Başkanı DEÜ arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy’la birlikte gezdik ve çalışmalardaki yenilikleri dinledik...